Βασίλης Διαμαντόπουλος Σεμινάρια
IASMOS SOCIAL

IASMOS ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

theatromania

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 ΔΙΠΛΩΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΧΟΡΟΥ (ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Δ. ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ )
 ΔΙΠΛΩΜΑ VAGANOVA-SUPERIEUR 
 ΠΤΥΧΙΟ ΩΔΙΚΗΣ ( ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ, ΑΡΙΣΤΑ ΠΑΜΨΗΦΕΙ )
 ΠΤΥΧΙΟ ΠΙΑΝΟΥ 
 ΔΙΠΛΩΜΑ ΜΟΝΩΔΙΑΣ ( με τον βαθμό ΑΡΙΣΤΑ ΠΑΜΨΗΦΕΙ ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ)
  ΦΟΙΤΗΣΕ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ EDUCATIONAL  ARTS SCHOOL και URDANG ACADEMY OF LONDON ( MUSICAL THEATRE PERFORMER )
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Έχει πρωταγωνιστήσει στην Εθνική Λυρική Σκηνή- Εθνικό Θέατρο - Ελεύθερο Θέατρο με σκηνοθέτες όπως οι: R. Williams, J.Sharpe, Θ. Μουμουλίδης, Κ. Ρουγγέρη, Μ. Ρέππας- Θ. Παπαθανασίου, Στ. Φασουλής, Κ. Τσιάνος, Ν.Χατζηπαπάς, Τ. Λύγαρη, Κ. Δαμάτης, Ι.Σιδέρης κ.α.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με μεγάλες ορχήστρες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών-Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης- Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ- Ορχήστρα των Χρωμάτων, JYVASKYLA SINFONI- Συμφωνική Ορχήστρα της Όπερας του Πεκίνου και με την BIG BAND του Δήμου Αθηναίων, υπό την διεύθυνση των: Μ. Λογιάδη, Α. Μυράτ, Α. Πυλαρινού, Ε. Μανωλίδου, Γ.Τερεζακη κ.α., στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης και στο BEIJING CONCERT HALL, ανάμεσα σε άλλα.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
 Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες συνθέτες (όπως οι Ν.Μαμαγκάκης, Θ. Μικρούτσικος και Δ. Παπαδημητρίου) συμμετέχοντας σε δισκογραφικές τους δουλειές (όπως τα: ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ (Γ. Ρίτσος, Ν.Μαμαγκάκης),  ΕΡΩΤΑΣ ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ (Ν.Θεοφίλου, Ν. Μαμαγκάκης), Ο ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ (Ι. Καμπανέλης, Ν .Μαμαγκάκης), ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ; (Θ. Μικρούτσικος), ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ-ΟΡΝΙΘΕΣ (Δ. Παπαδημητρίου)
 Το 2008 κυκλοφόρησε η πρώτη της προσωπική δισκογραφική δουλειά με τίτλο ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΣΤΟ ΦΟΥΑΓΙΕ
 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
 Έχει  πρωταγωνιστήσει σε σειρές της κρατικής και της ιδιωτικής τηλεόρασης.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ

 Από το 1995 διδάσκει  ΦΩΝΗΤΙΚΗ- ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ (MUSICAL).

 Δίδαξε στην Ανωτέρα Σχολή  Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου (2007-2008, 2010- 2015 ) ΦΩΝΗΤΙΚΗ- ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ (MUSICAL). 2015-16 .Διδάσκει στην Ανωτέρα Δραματική σχολή Ίασμος.

 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ The right to sing method by Hara Kefala

Οι σπουδές και η ερμηνευτική πορεία-εμπειρία της Χαράς Κεφαλά σε συνδυασμό
με την μακρόχρονη διδακτική της εμπειρία, αναδεικνύουν το προσωπικό υλικό κάθε υποψηφιου ερμηνευτή που θέλει να ανακαλύψει και να καλλιεργήσει τις φωνητικές του δυνατότητες.
Στόχος της μεθόδου, είναι η  εξερεύνηση της ίδιας της φωνής και η ενεργοποίηση των φωνητικών μηχανισμών των υποψηφίων ερμηνευτών.  Καμία υγιής φωνή δεν μπορεί να είναι «κακή», αντιθέτως, κρύβει πάντα απεριόριστες δυνατότητες που περιμένουν να εξερευνηθούν και να απελευθερωθούν.

Η μέθοδός, δομείται σε δύο αλληλένδετους- άξονες:

Α. Τεχνική Ενδυνάμωσης-Εναρμόνισης  Αναπνοής-Φωνής-Κίνησης
Έχει σαν στόχο, την βέλτιστη ενεργοποίηση της σωματικής κατάστασης του υποψήφιου ερμηνευτή και εστιάζει μέσω επιλεγμένων ασκήσεων στις εξής διαδικασίες:

1) Ενεργοποίηση του σώματος και ενδυνάμωση όλων των μυϊκών ομάδων.
2) Εκγύμναση του διαφράγματος.
3) Ασκήσεις αναπνοής με στόχο τον καλύτερο έλεγχο της ροής της εκπνοής μουσικής φράσης.
4) Σύνεση διαφραγματικής στήριξης με σωματική κίνηση και τραγούδι.
5) Διαδικασία χαλάρωσης.

Β. Φωνητική
Σειρά  εξειδικευμένων ασκήσεων που σκοπό έχουν:
1) Βελτίωση διαφραγματικής στήριξης και έλεγχο αναπνοής.
2) Φωνητική τοποθέτηση
3) Ευελιξία φωνής
       4) Αύξηση και ομογενοποίηση της φωνητικής έκτασης
       5) Ενδυνάμωση έντασης της φωνής
       6) Ανάδειξη προσωπικής χροιάς ερμηνευτή
       7)Τεχνικές ερμηνείας ανάλογα με το είδος τραγουδιού και διαμόρφωση ρεπερτορίου.

Η κατάκτηση  της μεθόδου, προσφέρει την ερμηνευτική αρτιότητα που θα πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε σύγχρονο επαγγελματία ηθοποιό- τραγουδιστή.

Στοιχεια
Μόνιμος σύνδεσμος άρθρου