Τα πρώτα βήματα στην σκηνή.
– Αναζητώντας τα εργαλεία της υποκριτικής τέχνης.
– Η λειτουργία του ηθοποιού και η πρακτική χρήση των εργαλείων του στην προσέγγιση ενός ρόλου και ενός έργου.
Κατά την διάρκεια του έτους το μάθημα θα χωριστεί σε δύο μέρη: από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, καθώς θα εστιάσουμε στην γνωριμία και την συνειδητοποίηση των βασικών εργαλείων του ηθοποιού, το μάθημα θα περιλαμβάνει σωματικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς (π.χ. δουλεύοντας τις πέντε αισθήσεις, το σώμα του ηθοποιού στον χώρο, σχέσεις εμπιστοσύνης), ασκήσεις συναισθηματικής μνήμης και ασκήσεις λόγου. Επίσης, θα έρθουμε σε επαφή με κείμενα σημαντικών δασκάλων του θεάτρου, όπως ο Ντιντερό, ο Στανισλάφσκι, ο Γ. Σεβαστίκογλου, ο Κ. Κουν, η Γ. Χάγκεν, ο Π. Μπρουκ Ντ. Μάμετ κ.α., αποσκοπώντας στη καλίτερη κατανόηση της πρακτικής φύσης και διάστασης της δουλειάς του ηθοποιού.
Από τα μέσα Φεβρουαρίου μέχρι και τη λήξη των μαθημάτων, θα δουλέψουμε πάνω σε σκηνές από έργα του σύγχρονου ρεαλιστικού θεάτρου, ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου. Η επιλογή των έργων και των σκηνών θα γίνει μαζί με τους μαθητές.
“To ταλέντο είναι ένα κράμα ιδιαίτερης ευαισθησίας∙ ευάλωτης ιδιοσυστασίας∙ ισχυρού αισθητηριακού εξοπλισμού (να βλέπεις, να ακούς, να αγγίζεις, να οσφραίνεσαι, να γεύεσαι – έντονα)∙ ζωηρής φαντασίας αλλά και στενής επαφής με την πραγματικότητα∙ επιθυμίας να εκφράσεις την εμπειρία και τα αισθήματά σου, να κάνεις τους άλλους να σε ακούσουν και να σε δουν. Δεν αρκεί όμως μόνο το ταλέντο. Μπορείς και, επίσης, πρέπει να αποκτήσεις και να αναπτύξεις χαρακτήρα, ηθικές αρχές, άποψη για τον κόσμο στον οποίο ζεις, αλλά και παιδεία” (Uta Hagen, Respecting for acting).